EYE SQUASHTOUR START KOMEND SEIZOEN

Het komend seizoen zal er weer een nieuwe squashtour op de kalender prijzen. Promotor is Thony Schwab. In 2002 tot 2012 de organisator van de bekende WILSON tour. In die periode zijn er ruim 100 events georganiseerd en hebben talloze squashliefhebbers deelgenomen. Bij de Squash Nederland groep is het idee ontstaan om weer een tour te beginnen en gezocht naar samenwerking om dit ook te realiseren. De constatering was namelijk dat de animo onder toernooi- en competitie spelers behoorlijk is gedaald en dat is een zorgelijke ontwikkeling voor de sport. Schwab wijt het o.a. de uitvoering van de toernooien in de afgelopen jaren. Er is te weinig aandacht voor ambiance en kwaliteit. Een toernooi moet een leuke ervaring zijn voor de deelnemer en een toegevoegde waarde voor het centrum. En nog belangrijker; de squashsport in zijn algemeen promoten. Kenmerk van de WILSON toernooien was de professionele uitstraling en dat de deelnemers centraal staan. Daarnaast interessante sportprijzen en geldprijzen. Veel aandacht voor de prijsuitreiking en uitgebreide verslaglegging en leuke foto’s via de media. En natuurlijk de extra’s zoals leuke attenties en de verloting na afloop. Met de nieuwe EYE tour willen we de lat weer leggen op die hoogte van uitvoering of zelfs hoger.

EYE RACKETS HOOFDSPONSOR TOUR

Door de steun van squashmerk leverancier Allied-Sports kunnen we bij elk toernooi fantastische prijzen per categorie uitreiken en een leuke verloting houden. Eigenaren van Allied-Sports, Glenn Keenan en Scipio van der Schoot maken door hun steun deze tour mogelijk. Van al hun merken is EYE gekozen om de tour te ondersteunen. EYE is een squashmerk dat de laatste jaren een enorme groei heeft doorgemaakt. In topspeler Paul Coll hebben ze niet alleen de nummer vijf van de Wereld in hun spelersstal, maar ook een van de meest attractieve spelers en persoonlijkheden in de de squashwereld. Een speler die past bij hun imago. Per toernooi wordt er voor 2.500 euro aan (sport)prijzen uitgereikt. Het spreekt voor zich dat organiserend bedrijf SQ Events zeer content is met deze samenwerking.

DARE TO BE THERE !

Dat is het tour motto. Dit seizoen kun je deelnemen aan zeven toernooien. Een aantal toernooien zullen ook een PSA Satellite categorie kennen met geldprijzen. Toernooi.nl ondersteund de tour met een speciale interne toernooi ranking, waar de algemeen klassement winnaars van elke categorie een wissel trofee mogen ontvangen en een geldbedrag van 75 euro. Bij de heren A is dat zelfs 300 euro en bij de dames A een mooi bedrag van 200 euro.
Meer info of aanmelding kun je vinden op www.eyetour.nl

EYE TOUR ORGANISATIE
Thony Schwab